هیئت همدلی| از برگزاری مراسم خودرویی سیار عزاداری تا طعم شیرین انفاق و همدلی

از ابتدای اسفند ماه سال گذشته که بحث کرونا مطرح شد موضوع مهم قدم گذاشتن مردم، گروه‌های جهادی و هیأت‌عزاداری و سایر در این مسیر بوده است؛ مسیری که سراسر لذت و خوشی است این را را افرادی که تجربه کردند و حس همدلی و مهربانی را با هیچ حسی عوض نمی‌کنند شنیدیم که در این زمینه هیات‌های عزاداری نیز در بحث کمک‌های مومنانه پیشگام بودند و به سراغ محمد باقرزاده مسؤول هیأت عزاداری ولیعصر شهرستان رامسر رفتیم که در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: از ابتدای اسفند ماه فعالیت‌های هیأت حالت دیگری به خود گرفت و تصمیم گرفتیم در هر جا نیاز به ورودمان هست ورود پیدا کنیم.

در همان روزهای ابتدایی که با کمبود ماسک مواجه شدیم تولید ماسک را شروع کرده و توزیع کردیم تا مردم در رنج نباشند.

وی اضافه می‌کند: در کنار این موارد باتوجه به مشکلات و در مضیقه بودن بسیاری از نیازمندان بحث توزیع بسته‌های معیشتی را در دستور کار قرار داریم که البته این بسته‌ها در اختیار نیازمندانی که از قبل شناسایی کرده بودیم قرار گرفت.

 

درکنار اقدامات معیشتی و اجتماعی و فرهنگی بحث برگزاری عزاداری‌ها در دهه نخست محرم و توزیع اطعام حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا در دستور کار قرار گرفت.

مسؤول هیأت عزاداری ولیعصر شهرستان رامسر بیان می‌کند: موضوع مهم در کنار عزاداری‌ها این بود همه این مراسم‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی باشد که تب سنجی را در مصلای رامسر که مکان برگزاری مراسم‌ها بود در دستور کار قرار دادیم.

 

همچنین بحث برگزاری روضه‌های خانگی را در حیاط منازل خانه‌ها در دستور کار قرار داریم که همچنان روضه‌خانگی در سطح شهرستان رامسر درحال برگزاری است.

باقرزاده اظهار می‌کند: برای نزدیک کردن حال و هوای شهر برای عزاداری ظهر عاشورا مراسم سیار خودرویی عزاداری را همراه با عزاداری و مداحل در سطح محلات شهرستان رامسر برگزار کردیم که بسیار برجسته بود و توانست اقبال عمومی به دنبال داشته باشد.

 با توجه به اینکه جو کرونا امسال بر مراسم‌های عزاداری محرم حاکم بود اما باید گفت با توجه هیأت عزاداری به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مجالس کیفی‌تر بوده و کمیت تحت الشعاع کیفیت قرار گرفت.

 

مسؤول هیأت عزاداری ولیعصر شهرستان رامسر خاطرنشان می‌کند: هیأت های عزاداری در سایه ولایت پذیری و اطاعت از ولایت پیگیری  مطالبات حقوق دینی و اجتماعی را در دستور کار داشتند و توانستند با اشاعه فرهنگ حسینی شور حسینی را در کنار شعور حسینی به نمایش بگذارند.

مهم‌ترین موضوع که امسال مردم ما به بهترین و عالی‌ترین نحو توانستند آن را به نمایش بگذارند انفاق و همدلی برای توسعه و آبادانی کشورمان بود که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اخبار مرتبط

عزاداری خالصانه پیرزن قائم‌‌‌شهری برای امام حسین(ع) + فیلم

تقدیر از عزاداری های پرشور و شعور مردم مازندران

عزاداری ماه محرم در کوچه‌های شهر آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha